Forum Fizjoterapeuty

Pełna wersja: Spirala uczenia się R. Pohlmanna (dydaktyka)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Spirala uczenia się R. Pohlmanna ukazuje nam siedem funkcji działań sportowo - motorycznych w procesie uczenia się. Funkcje te dotyczyć mogą zarówno działań nauczyciela jak i ucznia. 

1. Uczący zaczyna zbieranie informacji na podstawie przekazu słownego lub pokazu.
2. Wybiera kluczowe najbardziej celowe informacje.
3. Porównuje z wiedzą dotychczasową na temat zamierzonej czynności.
4. Tworzy plan działania i wykonania zamierzonej czynności.
5. Programuje w myśli i układa kolejności wykonywanych ruchów, odpowiednią koordynację, rytm i tempo.
6. Wykonuje czynność mniej lub bardziej zgodnie z zamierzeniami.
7. Analizuje wykonanie czynności z zamierzonym celem, koryguje popełnione błędy, wprowadza poprawki i przystępuje do kolejnego cyklu.