![]() |
Spirala uczenia się R. Pohlmanna (dydaktyka) - Wersja do druku +- Forum Fizjoterapeuty (https://forum.fizjoterapeuty.pl) +-- Dział: Notatki z fizjoterapii (https://forum.fizjoterapeuty.pl/forumdisplay.php?fid=28) +--- Dział: Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu (AWF) (https://forum.fizjoterapeuty.pl/forumdisplay.php?fid=30) +---- Dział: Dydaktyka (https://forum.fizjoterapeuty.pl/forumdisplay.php?fid=33) +---- Wątek: Spirala uczenia się R. Pohlmanna (dydaktyka) (/showthread.php?tid=15) |
Spirala uczenia się R. Pohlmanna (dydaktyka) - Irko - 05-07-2017 Spirala uczenia się R. Pohlmanna ukazuje nam siedem funkcji działań sportowo - motorycznych w procesie uczenia się. Funkcje te dotyczyć mogą zarówno działań nauczyciela jak i ucznia. 1. Uczący zaczyna zbieranie informacji na podstawie przekazu słownego lub pokazu. 2. Wybiera kluczowe najbardziej celowe informacje. 3. Porównuje z wiedzą dotychczasową na temat zamierzonej czynności. 4. Tworzy plan działania i wykonania zamierzonej czynności. 5. Programuje w myśli i układa kolejności wykonywanych ruchów, odpowiednią koordynację, rytm i tempo. 6. Wykonuje czynność mniej lub bardziej zgodnie z zamierzeniami. 7. Analizuje wykonanie czynności z zamierzonym celem, koryguje popełnione błędy, wprowadza poprawki i przystępuje do kolejnego cyklu. |